» Informatie
Protestantse wijkgemeente Tabor-Centrum Ede
diaconaal project diaconaal project
Sinds 2012 steunt de Diaconie het werk van de Stichting Imani. Door persoonlijke contacten met het bestuur van deze stichting in Nederland èn in Kenia weten wij dat iedere cent gebruikt wordt voor het goede werk van deze organisatie. Er blijft niets aan de strijkstok hangen. De leiding van het huis wordt ter plaatse in Kenia met raad en daad bijgestaan door Harrie Oostrom.

Stichting Imani
Sinds 1992 is Stichting Imani een Nederlandse stichting met als doel de ondersteuning van de activiteiten van Imani Rehabilitation Agency in Kenia, kortweg Imani, genoemd. Daarnaast is Stichting Imani adviseur voor andere projecten in Kenia.
Imani vangt tijdelijk en zo kort mogelijk wezen, misbruikte, verlaten en verwaarloosde kinderen op. Daarnaast worden ook kinderen, wier ouders in gevangschap zitten of op straat leven, opgevangen. Ieder nacht worden er in Nairobi nog ongeveer 15 baby’s achtergelaten. Imani vangt een aantal van deze achtergelaten baby’s op.
De kinderen worden zo snel mogelijk ter adoptie of pleegzorg aangeboden. Meer dan 5% van de kinderen is  HIV geïnfecteerd en 5% is gehandicapt. Zij komen daardoor niet of nauwelijks voor adoptie of pleegzorg in aanmerking. Zij groeien op in Imani en blijven, als er geen ouders of familieleden zijn, tot hun 18e jaar in Imani. Na hun 18e jaar kunnen ze nog maximaal drie jaar blijven wonen in de after Imani huizen.
In Imani Ngong wordt een 45 tal lichamelijk en/of geestelijk misbruikte kinderen tijdelijk opgevangen. Na een intensieve begeleiding worden deze kinderen weer opgevangen door familieleden of de gemeenschap. In Imani Malindi worden mede kinderen opgevangen van wie de ouders in de gevangenis zitten. Na vrijlating van de ouders worden deze kinderen zo mogelijk weer herenigd met hun ouders.

Meer informatie kunt u lezen op http://stichtingimani.nl/

Kerkdiensten
►De diensten vanuit de Taborkerk zijn live te volgen en terug tezien via Kerkdienstgemist.nl
Klik hier om naar de Taborkerk site op Kerkdienst gemist te gaan.
►Klik hier om de meest recente kerkbrief te openen

Kerkblad
Klik hier voor het meest recente nummer van het Kerkblad.